fredag den 21. maj 2010

Havde helt glemt denne her..

Martin havde en intern joke på arbejdet, så han spurgte om ikke jeg kunne lave en Darth Vader kage.. Oprindelig ville jeg ha' lavet en 3D kage, bare af hjelmen, men jeg kom frem til, at jeg hellere ville have lidt mere fyld i, så jeg endte med tre lag chokoladekage. Det midterste af lagene blev bagt med macademianødder i dejen. Først penslede jeg kagelagene med Drambuie, og så var der ellers dømt frosting for alle pengene. Jeg havde lavet en stor røvfuld chokoladefrosting og delt det op, så jeg havde til både fyld og til at smøre udenpå. I det ene lag havde jeg blandet Marabou med crispy bits, og det andet havde jeg blandet lææækre amarena kirsebær i. Endelig overtrak jeg hele baduljen med hvid sugarpaste, og lavede en sort Darth Vader run-out. Glasuren drillede lige rigeligt, men jeg synes egentlig det endelige resultat blev ok.
Det vigtigste var vel også, at kagen blev modtaget med kyshånd og spist. Det der ikke blev konsumeret den første dag fik ben at gå på, i dagene efter.
Det var nu også kommet bag på mig, hvis de havde klaret det hele på een gang - der er nemlig over 5kg kage..!

1 kommentar:

  1. WOW, hvor er den bare fed !! Den skal jeg vise til Oliver, han bliver grøn af misundelse....

    SvarSlet