mandag den 4. marts 2013

Bord dæk dig..


Da jeg flyttede "hjemmefra" var der meget nyt der skulle anskaffes. Der var også meget som jeg havde i forvejen, men sådan noget som service, lod jeg blive hos min exkæreste.
Jeg havde alligevel længe tænkt at jeg ville have noget nyt, så her var en glimrende mulighed.

Allerhelst vil jeg gerne have Rosendahls tallerkener, men det var budgettet ikke lige til.. Alternativet blev IKEAs FÄRGRIK serie til både store, små og dybe tallerkener.
Det er gode enkle tallerkener, men der er ikke meget WOW over dem, og navnet er en smule misvisende.. Bestikket blev også fra IKEA. FÖRNUFT lød som noget af det jeg havde brug for, så det kom med mig hjem. Faktisk er knivene her bedre i brug, end dem fra mit gamle bestik, da skæret er helt fantastisk. Det er næsten på niveau med grillbestik. :D

Vandglassene blev også indkøbt fra samme sted. VÄNLIG i sart blå tone..

Igen er jeg mest til Rosendahls vandglas, og særligt deres longdrink glas med den høje bund synes jeg er ret lækre. Det må dog vente til jeg har fødselsdag eller en eller anden synes at jeg trænger til en gave. Det er jo ikke fordi jeg står og mangler, men jeg kunne da godt liiige bruge. Jeg har nemlig kun to af både vandglas og drinkglas. Resten er desværre gået til.



En af de ting der ikke bliver skiftet ud er til gengæld mine vinglas. Jeg er vild med dem!
De er fra Holmegaard og hedder Cabernet.


Kollektionen er endnu ikke komplet - f.eks. kan jeg kun invitere en enkelt gæst på champagne, men det kommer nok en dag. :)


Nåmen al denne ævlen kom sig egentlig af, at den søde kvinde der står bag hviit.no, har en lille giveaway, som jeg rigtig gerne vil have fingrene i. Det fine Kay Bojesen bestik kunne passe rigtig fint på mit drømmebord.


1 kommentar: