lørdag den 16. februar 2013

Copenhagen Dining Week #3

I torsdags gik turen så til Gorm's på Nyhavn..


Jeg har, som det har været tilfældet med de øvrige restauranter jeg har besøgt i denne uge, heller aldrig været på Gorm's før. Jeg vidste faktisk ikke engang
præcis hvor det på, da det jo ligger på den "forkerte" side af Nyhavn.. Skyggesiden.. ;)

Gorm's var pænt besøgt, og den søde Mette var netop ankommet, da jeg trådte ind af døren. Vi blev anvist to pladser for enden af et langt bord, som vi delte med et andet venindepar. Det var ok, for bordet var så tilpas langt, at vi godt følte, at vi kunne sladre og vende verdenssituationen, uden at have medhør på.
Vi valgte at lægge ud med en snacktallerken og et glas bobler.


Beskrivelsen lød på "Gorm's hjemmebagte maltknækbrød med rygeost-dip, hjemmesaltede nødder og vores egne oliven". Det var en super måde at starte middagen på, og dippen var virkelig lækker.

Forretten lød på "Carpaccio på "Razza Piemontese", Italiens svar på Kobe-kød. Stegte syltede svampe, løvstikkemayo, rugbrødsknas og rucola".


Retten var som sådan ok, men den manglede noget substans. Salt og peber blev tilsat og ekstra olie, som heldigvis stod på bordet - så var den ved at være der.. Løvstikkemayoen måtte dog væk - jeg tror aldrig jeg lærer at forene mig med smagen af løvstikke.

Til hovedret skulle vi have Rødvinsbraiseret lammebryst fra Brøndegaard, toscana style, med knoldselleripuré, smørglaserede beder samt chili/lime ristet grønkål og glace.


Det smagte alt sammen rigtig dejligt, men desværre var 2/3 af mit lam rent fedt, og på grund af den dunkle belysning, kunne jeg ikke rigtig se at sortere det fra, så det blev til nogle grimme mundfulde af rent blæver.. Ikke særlig fedt! Eller.. :P
Rigtig ærgeligt, når alt det andet ellers var lækkert. Mettes kød var mere reelt, så jeg har bare trukket et nittestykke..

Desserten lød på Gorm's chokoladekage, bagt næsten uden mel, marsala-syltede kirsebær og hjemmelavet sorbet.


Alt i desserten var virkelig lækkert, og anretningens størrelsen var perfekt. Selv jeg som ikke er pjattet med chokolade, præsterede at spise op.

Tak for mad! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar