mandag den 18. februar 2013

Udflugt #2

Denne gang gik turen til Københavns Zoo.

Jeg må med skam indrømme, at jeg kun har været der en enkelt gang siden jeg stoppede der i 1210, og Laura har flere gange heppet, men jeg synes bare at det er sååå dyrt. 390,- for 2½ person er jo også en slags penge..
Nåmen denne dag skulle det være. Vejret var godtnok lidt overskyet og temmelig koldt, men vi væbnede os med vinterstøvler og tykke trøjer og drog op på toppen af Valby bakke.

Der er sket lidt siden jeg var der sidst - Isbjørnene i Zoo har endelig fået nyt andlæg - Den Arktiske Ring, hvor også sælerne og nogle fugle er flyttet ind. Det var et længe ventet tiltag og deres nye hus er virkelig flot!





Det er fedt at man kan komme ned under vandet og se dyrene fra den vinkel, desværre syntes isbjørnene ikke at der skulle leges lige netop den dag. Vi spottede kun et øre i et fjernt hjørne, hvor de lå og slængede sig.

Til gengæld fik vi da set lidt andre dyr rundt omkring i Zoo.


Zoo er nu altid dejlig, også selvom det koster spidsen af en jetjager. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar