søndag den 16. december 2012

Ingefærsmåkager..

Ingefærsmåkagerne blev lidt af et projekt.
Jeg havde allieret mig med "Fru Hüttemeyers ingefærkager" som jeg havde fundet på Madenimitliv.dk.

Opskriften så fin ud, men Anne-Kathrine skrev, at hun overvejede at prøve med mørk muscovadosukker, så det prøvede jeg. Jeg gad ikke at købe en hel bøtte sirup for to skefulde, så dette blev skiftet ud med honning. Resten af opskriften rørte jeg ikke ved.. Lige på nær formen.

Jeg rullede min dej ud i pølser på ca. en to-krone i diameter, trykkede dem en smule flade og satte dem på køl natten over. De kom i ovnen ved 200 grader, og kom først ud, da de var færdige med at boble, og var blevet helt flade. Derefter skar jeg dem ud på pladen og scoopede dem over på en rist. Man skal være lidt påpasselig, for de er temmelig skrøbelige indtil de er kølet af.


Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om smagen. De smager bestemt ikke dårligt, men om det er min kop te er jeg ikke helt sikker på. Det var dog Lauras favorit, så helt skidt kan det ikke være..
Laura giver dem 4 ud af 5 stjerner.

Jeg bagte også jødekager.. Eller jeg forsøgte i hvert fald, men de er blevet ret skøre - jeg har nok fået dem æltet for meget.. Jeg synes de smager fint, men Laura har kun givet dem 2 af 5. Jeg fik desværre ikke taget billeder under processen, men du kan se alle kagerne herunder. :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar