tirsdag den 11. december 2012

Sprøde kartofler..

En del af menuen i søndags var sprøde kartofler, og jeg vil naturligvis gerne dele fremgangsmåden..



1) Kartofler skrælles og koges møre

2) Tag et par kartofler fra og put dem i en pose

3) Tilsæt smag efter behov. Til mine brugte jeg paprika, cayenne, hvidløg, salt, peber og et skvæt citronsaft

4) Tilsæt olie - mine fik også en sjat øl

5) Knus kartoflerne i posen og ælt det hele godt rundt - husk at smage til

6) Skær de resterende kogte kartofler i både, put dem i posen og vend det hele rundt, så alle kartoflerne er dækket af "mosen"

7) Læg bådene på en plade med bagepapir og bag dem i ovnen v. 200 grader til de er gyldne og sprøde - mine måtte godt ha' fået lidt mere, men tålmodigheden rakte ikke så langt denne gang

Velbekomme!! :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar