lørdag den 12. januar 2013

Dinner Date #1..

Det er nu dejligt at komme hjem til en overraskelse - jeg blev i hvert fald svært overrasket da jeg kom hjem til et fint dækket bord med både dug, foldede servietter, stearinlys og blomster.. Godt nok havde vi aftalt at P skulle lave mad, men alligevel.. WOW!

Som appetitvækker var der sørget for dejlig øl, marinerede oliven, rodfrugtchips, samt saltede og honningristede mandler..
Jeg vidste slet ikke at jeg var kommet så fint i byen, og så endda hjemme i min egen stue.. ;) Han måtte i hvert fald gerne invitere mig på dinner date igen en anden gang, alene på det grundlag.

Til forret havde han lavet en dejlig hummerbisque med kammusling, urter og creme fraiche. Virkelig lækkert!!
Jeg tog billeder af maden løbende, men lyset i mit køkken er desværre ikke fantastisk, så bær over med kvaliteten.

Hummer bisque med kammusling og urter
Suppen blev skyllet ned med en rar Gewurtztraminer.. Sådan lidt saftevandsagtig vin som ikke snerper.. Mmmh!

Til hovedret biksede P en lille hjemmelavet bearnaise sammen.. Den drillede lidt, så jeg skal hilse og sige, at Mor, jeg ønsker mig en gryde med tyk bund og rundede hjørner.. Denne fra Le Creuset måske? ;)

Saucen kom dog på plads, og blev serveret til en dejlig oksebøf, samt kogte små kartofler og nogle lækre ovnbagte ruller med rødder omviklet med Serranoskinke.

Okse med kartofler og bagte rødder med skinke
 Vinen til denne ret var en fantastisk dejlig Amarone med godt med gods i - også Mmmh!

Til dessert var der disket op med hjemmegjort nougatparfait og bagte figner. Både parfait og figner havde fået et skvæt cognac.. Alt i alt en meget vellykket dessert.

Nougatparfait med bagte figner
Ja der gik jo nok lidt hygge i den, for i hvert fald løb vi også tør for Amarone, så vi måtte åbne endnu en flaske.. Zinfandel denne gang - også en dejlig vin, som dog krævede lidt tilvending oven på den fede Amarone.
Vinene der gled ned den aften.. *hik*
Jeg kan bestemt anbefale lejlighedsvise datenights.. Særligt når man har en at date, som er dygtig til at lave mad, og kan lide at forkæle.. :D


Tak for mad og en dejlig aften!!

1 kommentar: