lørdag den 4. august 2007

Skolenyt..

Jeg startede mit sidste skoleforløb i mandags. Det er slet ikke til at forstå at jeg snart er færdig - jeg selv har i hvert fald lidt svært ved at forholde mig til det.

Jeg er kommet i en rigtig god klasse hvor vi kun er 7-8 elever (nummer 8 har indtil videre kun været der den første dag) Det virker som om vi alle, måske med et par enkelte undtagelser, satser rimelig højt og gør en indsats her på dette skoleforløb.

Vi er altså en ret harmonisk klasse. Rimeligt fordelt sådan aldersmæssigt fra 21 til midt i 40'erne, og på det punkt er det faktisk kun vores alderspræsident der skiller sig mærkbart ud. Vi andre er rigtig gode til at finde sammen i frikvartererne og hyggesludre og vende problemstillinger. Og så er det da lidt skægt at man kan samle hele klassen til et par fredagsøl på Yrsa's.. Hehe.. Vi kunne være ved et enkelt bord. Men altså, det gør da lidt for sammenholdet i klassen, at alle er med (igen med undtagelse af alderspræsidenten som virker som om hun undgår os lidt, men det styrer hun heldigvis selv) Der er også kun en enkelt ryger hvilket igen bidrager til at vi kan sidde samme sted når ikke vi lige er i klassen..

Hvad lærerne angår er jeg fuldt ud tilfreds. Jeg havde samme lærere da jeg var på 1. skoleforløb, nemlig Willy Westergaard og Jan Eriksen. Jan havde jeg også på 2. skoleperiode, men der var Willy et andet sted.
Begge lærere kører jeg overordenligt godt i spænd med, og de virker begge engagerede i at give os den bedst mulige svendeprøve.

Nå.. Jeg vil tilbage til mit skriveri.. Vi har fået en generalprøve opgave som er stort set præcis som vores svendeprøve - svendeprøven bliver bare med et andet emne.

Til denne for-opgave har jeg trukket en frokost restaurant i Nordsjælland, og min kreative ret skal være med gråand.

Jeg synes det er et spændende oplæg så jeg har heldigvis masser af idéer.. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar