lørdag den 15. december 2012

Hullet er overvurderet..

Ja jeg varslede vist lidt om noget julebag, og nu kan jeg med ro i sinde hakke den post af på listen.
I år kastede jeg mig ud i tre projekter - alle nye tiltag..

Første post var vanillekranse. Jeg har ikke sådan en hødhakkedims og heller ikke nogen kransepistol, så jeg ledte lidt rundt for at finde en opskrift hvor jeg kunne bruge sprøjtepose. Jeg endte med "Mor Jyttes Vaniljekranse" som jeg fandt hos MissMuffin. Der er mange fine opskrifter, så det er nok ikke sidste gang jeg besøger den blog.. :D

Nåmen sædvanen tro kan jeg ikke rigtig lade en opskrift bare være som den er, så jeg ændrede lidt småting.. Min så således ud:

500 g. mel
1 tsk. hjortetaksalt
375 g. smør
300 g. sukker
1½ stang vanille
1 æg + 1 ekstra hvide
25 g. hasselnødder

Jeg lagde flot ud (syntes jeg selv) med disse fine ringe..


Resultatet blev dog ikke helt som ønsket.. Det var som om der manglede noget.. Se selv.. ;)


Jeg kalder dem vanillecookies, for de blev lidt store, men opskriften havde jo sagt at jeg skulle bruge stor stjernetylle. Nåmen efter et par nedjusteringer endte jeg med ringe der så således ud..


Ikke nær så pænt sprøjtet, men til gengæld fik kransene de eftertragtede huller. 
Jeg tror ikke at jeg vil tilføje den ekstra hvide næste gang - måske de så kommer til at stå lidt flottere, men jeg var nervøs for, at jeg ikke kunne få dem ud af sprøjteposen uden.
Smagen er fin, og de er blevet lækre og luftige, men de smager ikke meget af vanille, så næste gang må jeg have fat i enten bedre stænger eller tilføje noget mere.


Laura scorer vanillekransene 3 ud af 5 stjerner..
..følg med for flere småkager..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar