fredag den 21. december 2012

Om Berlin, øl og følgerne deraf..

Nu skrev jeg jo den anden dag, at jeg glædede mig til varmen..
Dem der kender mig vil vide, at jeg aldrig har været den store globetrotter.. I år var jeg dog en dejlig 4-dages tur til Berlin, som jeg aldrig rigtig har fået fulgt op på, så her kommer lige lidt sommerminder.. :)



Vi landede i Tegel klokken ca. 8 en dejlig morgen først i august, hvorefter vi begav os til vores hotel.. 

Jeg havde booket værelse på Radisson Blu, Berlin. Hotellet kan helt bestemt anbefales. Belliggenheden er perfekt, næsten lige ved Alexanderplatz, værelserne er dejlige og morgenmaden er to die for!! 


Vi skulle egentlig først tjekke ind ved 14-tiden, men de rykkede lidt rundt og fik plads til os fra morgenstunden. 
Vel installerede begav vi os ud i Berlin. Jeg havde lavet lidt research hjemmefra, og var faldet over Frk. Kræsens berlinanmelselse, hvor hun anbefaler en café der hedder Entweder-Oder. Den lå godt nok et stykke vej væk, men jeg kunne huske området fra sidst jeg var i Berlin, og med U-bahn er det ikke så slemt. 

Entweder-Oder er en fin lille café. Vi fandt den godt gemt af en busk, og besluttede os for at sidde udenfor i det dejlige vejr.


Morgenmaden var dejlig.. Godt brød, pølse og ost. frisk frugt og det der nu skulle være. Vi fik dog lidt blikke da vi bestilte øl til, men vi havde jo været oppe længe, og klokken var da også hen ad 10-11 stykker, så vi mente godt at det kunne forsvares.. ;)
Bemærk: Entweder-Oder tager ikke kreditkort, så du skal huske kontanter hvis du slår vejen forbi.

Senere på dagen begav vi so ud til Karl Marx-Allee for at besøge Berliner Bierfestival, som var det primære udflugtsmål for turen.
Vi gik og gik og gik, uden skyggen af øl, og var næsten ved at give op, da vi endelig i det fjerne så et par telte.. Jeg havde egentlig slået mig til tåls med, at det nok var en smule mindre end jeg havde forventet - 10-12 slags øl kan vel godt udgøre en festival i Berlin.. Åhh hvor tog jeg fejl!
Da vi kom helt tæt på, så vi, at ølruten fortsatte i det nærmest uendelige - 2,2 km for at være helt præcis.
Skulle du få lyst til at besøge festivalen, kan man med fordel tage u-banen til Strausberger Platz.

Herunder ses de øl der var repræsenteret - klik på billederne hvis du vil se dem i stor størrelse.. Der var MANGE!


Vi begik en stor begynderbrøler ved at bestille en stor fadøl. Det så vi hurtigt, da de fleste mennesker vi så, gik rundt med det samme ølkrus. Vi besluttede derfor at dagen efter ville være dagen hvor vi "gik Pro" med det helt rigtige krus.. Vi købte vores inden vi gik hjem, og det viste sig, at det var en god idé, for da vi ankom dagen efter, var de udsolgt. 


Det blev en hård dag med fantastisk mange øl.. Jeg tror vi talte sammen til, at vi i alt havde været 27 forskellige igennem.
Det var også grunden til, at jeg dagen efter dagen stiftede bekendtskab med tysk effektivitet..

Apotekeren så medfølende på mig, da jeg slæbte mig ind i hans biks mandag morgen.. Han spurgte til mine smerter, og da jeg som svar sagde "Berliner Bierfestival" vidste han præcis hvad jeg havde brug for..


German Wonderpills!!
Min aller største anbefaling i år må være til disse fantastiske Nurofen Immedia piller.. HALLELUJA!!
Inga, hvis du kommer forbi en pakke, må du meget gerne sende nogen til mig - jeg er ved at løbe tør. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar