tirsdag den 18. december 2012

Woodoo..

Jeg har siden september lidtt af nogle ækle kramper inde midt i min læg.. De kom lige pludselig, og fejede nærmest benene væk under mig hver gang. Til at starte med, kom de kun en gang imellem.. Et par gange om måneden måske, men langsomt tog de til, og kunne til sidst også fremprovokeres ved f.eks. at bøje sig forover, strække sig, rejse sig, sætte sig osv.. Dvs stort set lige meget hvad jeg gjorde, så kom der en krampe som betaling. Da det begyndte også at komme imens jeg gik, besluttede jeg, at jeg nok hellere måtte tage til lægen..
Min læge mente at det måske var jernmangel (?!) og jeg fik derfor taget en blodprøve, for lige at få testet systemet igennem.. Endnu en uge gik med tiltagende kramper før jeg havde resultatet, og alt så fint ud, lige på nær noget d-vitaminmangel, som jeg efterhånden tror at vi alle lider af. Den tale jeg fik, var i hvert fald præcis den samme, som Martin fik for et par år siden..
Hun henviste mig dog til en kiropraktor, på trods af mit efterhånden brændende ønske om benamputation.
Jeg var temmelig skeptisk, da lægmusklen ikke lod til at blive hård når den krampede. Jeg følte mig mest af alt som om, der sad en eller anden med en woodoo dukke og stak med en nål i mit ben.
Nåmen d-vitaminerne gjorde jo i hvert fald ikke udslag fra den ene dag til den anden, og jeg blev nødt til at gøre et eller andet, så jeg bestilte tid hos kiropraktiren..
Jeg ringede mandag morgen kl. 8, og fik tid klokken 11.. Super fantastisk!!
Af uransalige årsager fik jeg ikke en eneste krampe den morgen, for første gang i flere uger. Jeg havde ellers regnet med, at jeg kunne vise kiropraktoren hvad det var mit ben gjorde, men det ville simpelthen ikke. Typisk!
Nåmen den meget søde kiropraktormand kunne heldigvis godt mærke, at min højre læg var meget mere spændt end den venstre, og på trods af mit stadigt tiltagende ønske om amputation, besluttede han, at vi skulle starte med et par nåle i stedet.. Jeg vidste slet ikke at kiropraktorer kunne sådan noget..!

Jeg var i sidste uge, til min foreløbigt sidste behandling (var forbi tre gange i alt) og har endnu ikke haft nogen kramper siden dagen før jeg var forbi første gang.

Det er jo skræmmende hvor begrænset man kan blive af sådan noget - det så jeg tydeligt bagefter, hvor jeg fandt mig selv grundigt overveje hver eneste gang jeg skulle række mig efter noget, fordi jeg var blevet bange for smerten. Jeg havde også udsat juleoppyntningen, fordi jeg ikke kunne overskue alle de smæk det måtte medføre.
Går du rundt med skavanker, men tysser dem ihjel, kan jeg altså kun anbefale, at du ser at kommer afsted. Det er fantastisk befriende at kunne bevæge sig igen!!

Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til Kiropraktorne på Axeltorv i Kbh.


Alle jeg talte med, både pigerne i telefonen, receptionen og kiropraktormirakelmanden (Søren) var virkelig flinke, og så er jeg vild med, at man får sådan en reminder sms.. Glemsom mig?? Nææ.. ;)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar