tirsdag den 19. februar 2013

Copenhagen Dining Week #4

Jeg er ved at være glad for, at jeg har dokumenteret mine dining week besøg her, for jeg kan i skrivende stund efterhånden ikke rigtig huske besøgene fra hinanden.. Måske er 4 restaurantbesøg på een uge alligevel lidt i overkanten.. ;)

Dette års sidste dining week besøg gik for mit vedkommende til Nyhavn Færgekro sammen med Tess.


Tess er jo egentlig hele grunden til, at jeg overhovedet kom ud og spise denne uge, for uden hende, havde jeg ikke været med på mad-beatet.. Tess er nemlig så servicemindet, at hun hvert år sender en liste rundt
til sine venner og veninder med navnene på alle de restauranter hun har lyst til at besøge - så kan man melde sig på, til det man har lyst til at deltage i.
Dette år gav jeg Tess lov til at bestemme, og valget faldt således på Nyhavn Færgekro.

Vi kom lidt før tid, så der havde endnu ikke været det helt store ryk-ind da vi ankom. Med røven godt placeret i sædet, kom den flinke tjenermand forbi, og tilbød os et glas af deres hjemmelavede brændevin. Jeg er ikke til snaps, men den smagte nu ok alt taget i betragtning, jeg er dog stadig ikke omvendt til snapsedrikker.

Menuen var meget klassisk. Cremet hummersuppe til forret - ingen dikkedarer.


Den smagte rigtig dejligt, jeg kunne dog godt ha' ønsket mig at der var en smule mere smag og lidt mindre creme.

Hovedretten var grillet oksefilet med smørstegte svampe, rødder og en urtesauce.


Kødet duftede helt fantastisk da det blev stillet foran os. Sådan rigtig flammegrillet duft, som fik mundvandet til at løbe. Stegningen var også lige i øjet.. Nams!! Desværre havde suppen lagt så tung en bund, at jeg faktisk var mæt da jeg var halvvejs igennem.

Desserten hørte også til den klassiske side - Chokoladekage og vanilleis. Jeg fik desværre ikke taget et billede af dette, men det smagte som det skulle. :)

Nyhavn Færgekro leverede et gedigent måltid, som de bestemt godt kunne være bekendt. Jeg var overrasket over det forholdsvis dyre råvarevalg, når nu prisen var fastsat til 200,- men tilberedningen fejlede bestemt ikke noget. Eneste store kritikpunkt jeg lige kan komme i tanke om var, at isen var "forkuglet".. Ja, de havde mange gæster, men er det en ordentlig is, tager det altså ikke lang tid, lige at scoope en kugle, og så får man ikke den irriterende lidt isede overflade, som en is der er kuglet og sat på frys igen får.. ;) Ja, det er stoooore issues jeg har med menuen, det kan godt ses, ikke.. ;)

Nu er Dining week overstået, og jeg ser næsten frem til at få almindelig mad igen.. .

Tak for mad København! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar