onsdag den 6. februar 2013

Nye øjne..

Det er fantastisk hvor meget man pludselig får gjort, når der kommer et nyt sæt øjne til. De fleste af tingene var jo noget jeg sagtens kunne ha' gjort selv, men af uransalige årsager og en masse dårlige undskyldninger, var de ikke lige blevet gjort endnu..

Jeg må nok tilstå, at P besidder en væsentlig mere handlekraft end undertegnede, og selvom det ikke er hans hjem, er der trods alt blevet ordnet et par småting, siden han begyndte at frekventere matriklen:




Lampen på værelset virker - det lampeudtag jeg havde udset som værende det rigtige, leder ud i intetheden - til gengæld fandt P det rigtige, lige midt i stuk-rosetten..



Pæren i opgangen er blevet skiftet - P kunne nå.. !

Bunden i Lauras loftseng er blevet vendt, jeg havde ikke lige luret at den vendte på hovedet, men Ps OCD krævede, at der blev gjort noget ved sagen.. (JEG gjorde dette)

Skuffe nummer 2 i køkkenet er blevet banket lidt bedre sammen..

Radiatoren i værelset er blevet luftet ud - jeg kunne ikke finde ventilen. (jeg siger ikke hvor den var!)

Radiatoren i stuen er også blevet udluftet - det havde jeg nu gjort selv tidligere på året.. ;)

Loftslampen i stuen er blevet flyttet ind over spisebordet, og har fået ny skærm


Jeg har fået ny seng, og smidt en gammel sofa ud

Jeg har også smidt det gamle anlæg, købt for konfirmationspengene, ud - både kasette og cd afspiller var stået af, og kun radioen virkede. En printeren der ikke længere kunne printe er røget ud og DVD afspilleren der ikke kunne dvd'e kom samme vej.

Senest er en fin lille ny Blu-ray afspiller flyttet ind - jeg har fået at vide at mit kendskab til den danske filmskat er intet mindre end mangelfuldt, så det må vi jo igang med at gøre noget ved

Opvasken står nu sjældent længere end til dagen efter

Der er ofte friske blomster på mit spisebord - i øjeblikket er det smukke lilla tulipaner, som jeg kom hjem til i fredags.

Disse er ikke mine, men de ligner

Det er fantastisk med små overraskelser - jeg prøver at gøre det selv, og det bliver heldigvis modsvaret gang på gang.


Næste DIY projekt er en klapbordsanordning som kan nå på tværs af sengen.. Måske et hovedgærde, og så skal billederne op på væggen..

Noget i denne stil..

I øvrigt efterlyser jeg måder hvorpå jeg kan få en 140cm boxmadras til at ligne en sofa bare tilnærmelsesvis.. Kom glad!! :D

1 kommentar:

  1. Har ingen forslag til "sofa" men et godt råd til at få billederne placeret rigtigt, så du ikke får flere huller i væggen end nødvendigt ;) bare spørg hvis du ikke kender til metoden ;)

    SvarSlet