mandag den 4. februar 2013

En klassiker..

"Hvis jeg køber ind til Pariserbøf, vil du så lave det?".. Sådan en besked lå der på min telefon den anden dag, og jeg må indrømme, at jeg nok aldrig rigtig har lært at værdsætte denne spise..

Indtil nu!


Billedet er som altid lige en tand for gult og grynet - jeg glæder mig til solen er fremme om aftenen, eller jeg får noget bedre lys!

Nåmen pariserbøffen var ganske klassisk.. Hakket oksekød med lav fedtprocent, krydret med salt og peber og lagt omkring en skive toastbrød. Derefter stegt på panden ved høj varme, først på kødsiden til der er god stegeskorpe, og bagefter flippet og stegt til brødet får sprød skorpe. Kødet må gerne være på den røde side af rosa.. Klassisk tilbehør i form af kapers, pickles. rødbeder, løg, peberrod og æggeblomme.. Bum!

NAM!!
(Det kommer jeg nok til at lave lidt oftere end jeg har gjort hidtil)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar